-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Første glimt: «En ny æra» for Mercedes-Benz varebiler
Varsler store nyheter som skal vises våren 2025 og introduseres i markedet i 2026.
«Hallo, verden! Her er Mercedes-Benz Vans' visjon for en ny æra. Bare et første glimt, men vær sikker: Det kommer mye mer». Slik starter pressemeldingen som ledsager skissen du ser over her.
At Mercedes-Benz har store ting på gang på varebilsiden, har vært kjent en stund.
Ny plattform
Første gang vi hørte om VAN.EA-plattformen var i 2021. Den gangen «alle» bilprodusentene kappes i å sette den korteste fristen for når de skulle være helelektriske. Mercedes-Benz sa 2030. Siden har den ene og den andre justert på disse målsettingene.
Men utviklingen i retning elektrisk fortsetter - kanskje bare ikke så fort som de mest optimistiske trodde.
Fra 2026 skal i alle fall alle nyutviklede mellomstore og store biler fra Mercedes-Benz Vans være basert på den modulære, fleksible og skalerbare elektriske plattformen VAN.EA (Van Electric Architecture).
I oktober ble de første prototypene observert på offentlige veier.
Nå slippes altså det første offisielle glimtet av hvordan produktet trolig skal se ut.
I kjent bilprodusent-dramaturgi kan vi nok vente oss en rekke mindre og noen større drypp i tiden fremover, for det er magert med konkret informasjon som følger med dette første glimtet.


Luksus og premium
Men Mercedes skriver at det med VAN.EA skal ligge muligheter for «en klar differensiering mellom personbilorienterte utgaver til luksussegmentet, og kommersielle varebiler i premiumsegmentet».
Det fremgår videre at «fremtidens portefølje av personbilrettede modeller fra Mercedes-Benz Vans vil strekke seg fra høykvalitets familiebiler og ekslusive VIP-fraktere til romslige limousiner som skal tilfredsstille forventningene til svært sofistikerte kunder».
Ved å utvide topp-enden i produktporteføljen (Mercedes-Benz' egne ord), hevder produsenten at de nå definerer sitt eget, unike segment. Intet mindre.
Skissen øverst i artikkelen skal forresten vise nettopp konturene av en luksuriøs limousin-variant, som vil få sin offisielle verdensdebut våren 2025.
Du kan også få noen flere små glimt i denne teaservideoen:
LES OGSÅ:
-
Mercedes-Benz: 60 år siden Wörth og LP
-
Mercedes-Benz gjenskaper batterier
-
Verdens første (?) lastebil: Reproduksjon restaureres
-
Nye lastebiler i juli: Endelig en måned i pluss
-
Nye varebiler i juli: Nærmer seg fjorårets volum
-
Mercedes-Benz Vans: 2x15 minutters ladestopp mellom Stuttgart og Roma
-
Unimog satser videre i Norge
-
Sånn går no dagan…..
-
Ny V-Klasse – subtil og eksklusiv
-
Auf wiedersehen, Kangoo