-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Første glimt: «En ny æra» for Mercedes-Benz varebiler
Varsler store nyheter som skal vises våren 2025 og introduseres i markedet i 2026.
«Hallo, verden! Her er Mercedes-Benz Vans' visjon for en ny æra. Bare et første glimt, men vær sikker: Det kommer mye mer». Slik starter pressemeldingen som ledsager skissen du ser over her.
At Mercedes-Benz har store ting på gang på varebilsiden, har vært kjent en stund.
Ny plattform
Første gang vi hørte om VAN.EA-plattformen var i 2021. Den gangen «alle» bilprodusentene kappes i å sette den korteste fristen for når de skulle være helelektriske. Mercedes-Benz sa 2030. Siden har den ene og den andre justert på disse målsettingene.
Men utviklingen i retning elektrisk fortsetter - kanskje bare ikke så fort som de mest optimistiske trodde.
Fra 2026 skal i alle fall alle nyutviklede mellomstore og store biler fra Mercedes-Benz Vans være basert på den modulære, fleksible og skalerbare elektriske plattformen VAN.EA (Van Electric Architecture).
I oktober ble de første prototypene observert på offentlige veier.
Nå slippes altså det første offisielle glimtet av hvordan produktet trolig skal se ut.
I kjent bilprodusent-dramaturgi kan vi nok vente oss en rekke mindre og noen større drypp i tiden fremover, for det er magert med konkret informasjon som følger med dette første glimtet.


Luksus og premium
Men Mercedes skriver at det med VAN.EA skal ligge muligheter for «en klar differensiering mellom personbilorienterte utgaver til luksussegmentet, og kommersielle varebiler i premiumsegmentet».
Det fremgår videre at «fremtidens portefølje av personbilrettede modeller fra Mercedes-Benz Vans vil strekke seg fra høykvalitets familiebiler og ekslusive VIP-fraktere til romslige limousiner som skal tilfredsstille forventningene til svært sofistikerte kunder».
Ved å utvide topp-enden i produktporteføljen (Mercedes-Benz' egne ord), hevder produsenten at de nå definerer sitt eget, unike segment. Intet mindre.
Skissen øverst i artikkelen skal forresten vise nettopp konturene av en luksuriøs limousin-variant, som vil få sin offisielle verdensdebut våren 2025.
Du kan også få noen flere små glimt i denne teaservideoen: