-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Sniklansering fra Scania
Det er mange måter å tease en ny modell på. Scania har brukt en strategi vi vel ikke har opplevd før.
Allerede i mai dukket det opp bilder på Instagram-kontoen til Scania Great Britain.
Teksten var ikke mer enn «Take a look at this Scania 730 S V8 Longline 6x2, with the CS31 high roof, which was built at our special factory in Laxå. Looking magnificent in this colour - a real king of the road”.

Egentlig var det dårlig med kommentarer, man skulle tro den hadde vakt en viss oppsikt. Det eneste litt spesielle spørsmålet var om den var bygget for markedet i Brasil.
Det sier seg vel selv at man bygger ikke en slik hytte for moro skyld.
Her er vi åpenbart tilbake til begynnelsen på 2000-tallet da Scanias Longline hytte var et begrep, en idé som nå blir repetert.
CS31-betegnelsen forteller historien. Her er en standard S-hytte forlenget slik at den er blitt 310 cm lang.
Et interiørbilde viser at man kan ha en hel salong bak førersetet, så god plass er det. Kanskje til og med montere en sauna – slik Scania GB foreslo i sin aprilsnarr i år.
«Norsk etterlysning»
Etter at disse bildene hadde svevet rundt på nettet en stund, hentet Norsk Scania denne bilen hjem til Gardermoen der den ble vist frem på et spesielt arrangement.
– Denne prototypen er et resultat av en norsk etterlysning. Et ønske om å vekke den gamle Longlineren, var beskjeden der.
Ikke et ord om produksjon – og det virker jo litt underlig hvis Scania skal øke lengden uten å gjøre bruk av EUs nye lengderegler der man kan boltre seg litt dersom formålet er aerodynamikk- og sikkerhets-snute.
DAF var vel de første som benyttet seg av dette, og vi ser litt av det på Volvos FH Aero og Mercedes sin Actros L.
Men man kan vanskelig si at denne lange Scaniaen åpenbart har bedre aerodynamikk eller kollisjonssikkerhet enn standardhyttene.
Derfor etterlater hele denne operasjonen et stort spørsmål. Er CS31 bare et stunt – et veldig kostbart stunt – eller skal den bli alvor?
Og enda mer sentralt – når skal Scania benytte seg av de nye lengdereglene på den måten de er ment å bli brukt?
LES OGSÅ:
-
Scania med to nye drivlinjer - og denne gangen er det ikke helelektrisk
Scania lanserer nye forbrennings- og plug-in-hybride drivlinjer for busser.
-
Smått og stort på Dyrsku'n
Dyrsku'n samler årlig rundt 90.000 gjester fra hele Norge, med alt fra tradisjonelt fesjå til visning av nye yrkesbiler og «alt» av tilbehør. Her har vi «tatt tempen» på årets show, med noen av de sentrale yrkesbilaktørene som er på plass.
-
En ny måte å tenke – og bygge opp – lastebil på
Elektriske drivlinjer åpner mange nye muligheter for hvordan lastebilene kan bygges opp. Men det byr også på noen begrensninger – og «nye» tekniske ord, uttrykk og måleenheter å venne seg til. Her tar vi et dypdykk under skallet på Scanias nye el-lastebiler.
-
Tine krever 150 millioner i erstatning fra lastebilprodusenter
Tine-konsernet og datterselskapet Diplom-Is tar fire lastebilprodusenter til retten, for ulovlig kartellvirksomhet, melder E24.
-
Scania ruller ut elektrisk i full bredde - men hva med leveringstiden?
Scania er i ferd med å komme til hektene igjen etter Northvolt-krisen, og starter sin Europa-turne i Norge med et bredere utvalg av elektriske lastebiler enn noen gang. Skal du kjøpe en må du imidlertid ha tålmodighet.
-
Nå melder Scania seg på i elbussmarkedet i Norge
Scania skal levere sine første helelektriske busser i Norge. De nye bussene skal settes i trafikk i Vestfold neste sommer.
-
Scania: Kina-investeringene virker lovende
Scaniasjefen, Christian Levin, sier til Financial Times at minst halvparten av de bilene de skal bygge på sin nye Kina-fabrikk skal eksporteres.
-
Nye lastebiler i juli: Endelig en måned i pluss
Mens juni lå 11 % bak samme måned i fjor, og akkumulert-salget lå 14,7 % under, endte årets juli med et nybilsalg som lå nesten 10 % foran fjoråret. Akkumulert er vi dermed 12,7 % bak.
-
Lastebilsalget i Europa: Fremdeles kladdeføre
Kjempen Traton har kommet med tallene for annet kvartal. Daimler Truck også. Ikke noe å slå hæla i taket for.
-
Ny femmer fra Scania
SÖDERTÄLJE: Et par år etter Super 13 har Scania kommet med en forkortet versjon. De har simpelthen amputert en sylinder, og vipps – her er Super 11!