-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Sniklansering fra Scania
Det er mange måter å tease en ny modell på. Scania har brukt en strategi vi vel ikke har opplevd før.
Allerede i mai dukket det opp bilder på Instagram-kontoen til Scania Great Britain.
Teksten var ikke mer enn «Take a look at this Scania 730 S V8 Longline 6x2, with the CS31 high roof, which was built at our special factory in Laxå. Looking magnificent in this colour - a real king of the road”.

Egentlig var det dårlig med kommentarer, man skulle tro den hadde vakt en viss oppsikt. Det eneste litt spesielle spørsmålet var om den var bygget for markedet i Brasil.
Det sier seg vel selv at man bygger ikke en slik hytte for moro skyld.
Her er vi åpenbart tilbake til begynnelsen på 2000-tallet da Scanias Longline hytte var et begrep, en idé som nå blir repetert.
CS31-betegnelsen forteller historien. Her er en standard S-hytte forlenget slik at den er blitt 310 cm lang.
Et interiørbilde viser at man kan ha en hel salong bak førersetet, så god plass er det. Kanskje til og med montere en sauna – slik Scania GB foreslo i sin aprilsnarr i år.
«Norsk etterlysning»
Etter at disse bildene hadde svevet rundt på nettet en stund, hentet Norsk Scania denne bilen hjem til Gardermoen der den ble vist frem på et spesielt arrangement.
– Denne prototypen er et resultat av en norsk etterlysning. Et ønske om å vekke den gamle Longlineren, var beskjeden der.
Ikke et ord om produksjon – og det virker jo litt underlig hvis Scania skal øke lengden uten å gjøre bruk av EUs nye lengderegler der man kan boltre seg litt dersom formålet er aerodynamikk- og sikkerhets-snute.
DAF var vel de første som benyttet seg av dette, og vi ser litt av det på Volvos FH Aero og Mercedes sin Actros L.
Men man kan vanskelig si at denne lange Scaniaen åpenbart har bedre aerodynamikk eller kollisjonssikkerhet enn standardhyttene.
Derfor etterlater hele denne operasjonen et stort spørsmål. Er CS31 bare et stunt – et veldig kostbart stunt – eller skal den bli alvor?
Og enda mer sentralt – når skal Scania benytte seg av de nye lengdereglene på den måten de er ment å bli brukt?
LES OGSÅ:
-
På premieretur med Scania Super 80
Norsk Scania er i full gang med feiringen av selskapets 80-års jubileum. Et svært synlig eksempel på dette, er jubileumsturnéen med de to Super 80-bilene som inngår i en eksklusiv og begrenset serie. YrkesBil ble med på langtur i de nye spesialmodellene.
-
En drøm går i oppfyllelse
Og hvem bryr seg om at drømmen kanskje ikke gir de optimale forretningsmulighetene? Ikke Morten Andersen i hvert fall. Han drømte om en T-modell, og fikk en T-modell. Hva er det å ikke like med det?
-
Større slagvolum og lavere forbruk
Scania utvider produktporteføljen med en ny Super 11-motor. Motoren hevdes å redusere drivstofforbruket med opptil syv prosent sammenlignet med dagens 9-liter.
-
I stedet for lading: Kutter utslipp med biogass
For Jenssen Turbuss er flytende biogass den enkleste og beste måten å kunne tilby grønnere busstransport og kutte utslipp.
-
6000 invitert til Scanias 80-års jubileumsfeiring
Med arrangementer i Verdal, Namsos og Trondheim gikk startskuddet for Scanias landsdekkende Super 80-turne sist helg. Mer enn 500 feststemte trøndere var invitert til feiring hos sine lokale Scania-forhandlere.
-
Scania 108 (eh… 80) år i Norge
KOMMENTAR: Norsk Scania har startet sin jubileumsfeiring med brask og bram. Men hvor mange år har Scania vært i Norge, sånn egentlig?
-
Hybrid Scania
Sammen med DHL Group har Scania utviklet en hybrid. En midlertidig løsning mens vi venter på en akseptabel ladeinfrastruktur mener Scania.
-
Treg Traton (og Volvo) -start på året.
Nedgang i det meste for både Traton og Volvo i første kvartal.
-
Nye Irizarer til Norge
To nye Irizarbusser, med Scaniamerket i fronten, er nå klare for norske reisende.
-
Scania utvider elbuss-tilbudet
Man kan trygt si at batterielektrisk buss har ikke vært Scanias beste øvelse den siste tiden. Ikke buss heller, forresten.