-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Sniklansering fra Scania
Det er mange måter å tease en ny modell på. Scania har brukt en strategi vi vel ikke har opplevd før.
Allerede i mai dukket det opp bilder på Instagram-kontoen til Scania Great Britain.
Teksten var ikke mer enn «Take a look at this Scania 730 S V8 Longline 6x2, with the CS31 high roof, which was built at our special factory in Laxå. Looking magnificent in this colour - a real king of the road”.
Egentlig var det dårlig med kommentarer, man skulle tro den hadde vakt en viss oppsikt. Det eneste litt spesielle spørsmålet var om den var bygget for markedet i Brasil.
Det sier seg vel selv at man bygger ikke en slik hytte for moro skyld.
Her er vi åpenbart tilbake til begynnelsen på 2000-tallet da Scanias Longline hytte var et begrep, en idé som nå blir repetert.
CS31-betegnelsen forteller historien. Her er en standard S-hytte forlenget slik at den er blitt 310 cm lang.
Et interiørbilde viser at man kan ha en hel salong bak førersetet, så god plass er det. Kanskje til og med montere en sauna – slik Scania GB foreslo i sin aprilsnarr i år.
«Norsk etterlysning»
Etter at disse bildene hadde svevet rundt på nettet en stund, hentet Norsk Scania denne bilen hjem til Gardermoen der den ble vist frem på et spesielt arrangement.
– Denne prototypen er et resultat av en norsk etterlysning. Et ønske om å vekke den gamle Longlineren, var beskjeden der.
Ikke et ord om produksjon – og det virker jo litt underlig hvis Scania skal øke lengden uten å gjøre bruk av EUs nye lengderegler der man kan boltre seg litt dersom formålet er aerodynamikk- og sikkerhets-snute.
DAF var vel de første som benyttet seg av dette, og vi ser litt av det på Volvos FH Aero og Mercedes sin Actros L.
Men man kan vanskelig si at denne lange Scaniaen åpenbart har bedre aerodynamikk eller kollisjonssikkerhet enn standardhyttene.
Derfor etterlater hele denne operasjonen et stort spørsmål. Er CS31 bare et stunt – et veldig kostbart stunt – eller skal den bli alvor?
Og enda mer sentralt – når skal Scania benytte seg av de nye lengdereglene på den måten de er ment å bli brukt?
LES OGSÅ:
-
MAN tar grep
Først kom meldinger om at produksjon flyttes til Polen. Så kom en historie om å kutte 2.300 stillinger. Så ble det klart at informasjoner ville komme torsdag kveld.
-
Ekstremsport med førerløse lastebiler
Scania ville vise frem presisjonen som ligger i deres førerløse løsninger, og tok i bruk en kreativ metode.
-
Gir ikke opp hydrogen: Klart for Asko + Scania versjon 2.0
Det ene hydrogeninitiativet etter det andre kaster kortene for tiden. Men i Trønderlag og Södertälje holdes motet oppe. Etter å ha jobbet med, og testkjørt, hydrogenlastebiler sammen i snart ti år, er Asko og Scania nå klare for å starte på et nytt kapittel.
-
Tine har inngått forlik med tre av de saksøkte lastebilprodusentene
Tine-konsernet og datterselskapet Diplom-Is krevde rundt 150 millioner fra fire lastebilprodusenter, for ulovlig prissamarbeid. Nå er det ifølge Nationen inngått forlik med tre av lastebilprodusentene, mens én av de saksøkte skal møte de norske selskapene i retten.
-
Litra tar i bruk elektriske Scania
Etter ønsker fra oppdragsgivere øker Litra Bulk AS andelen elektriske lastebiler. Nå har de fått levert sin første batterielektriske Scania krokbil, og den neste er klar i løpet av noen uker.
-
Først i Norge: Her kan ladehastigheten dobles
ASKO åpner Norges første ladere for den nye MCS-standarden for hurtiglading på Vestby. Scanias elbiler lader i dag med opptil 375 kW, mens på den nye ladestasjonen kan de nye, tilpassede bilene lade med opptil 700 kW.
-
Scania med to nye drivlinjer - og denne gangen er det ikke helelektrisk
Scania lanserer nye forbrennings- og plug-in-hybride drivlinjer for busser.
-
Smått og stort på Dyrsku'n
Dyrsku'n samler årlig rundt 90.000 gjester fra hele Norge, med alt fra tradisjonelt fesjå til visning av nye yrkesbiler og «alt» av tilbehør. Her har vi «tatt tempen» på årets show, med noen av de sentrale yrkesbilaktørene som er på plass.
-
En ny måte å tenke – og bygge opp – lastebil på
Elektriske drivlinjer åpner mange nye muligheter for hvordan lastebilene kan bygges opp. Men det byr også på noen begrensninger – og «nye» tekniske ord, uttrykk og måleenheter å venne seg til. Her tar vi et dypdykk under skallet på Scanias nye el-lastebiler.
-
Tine krever 150 millioner i erstatning fra lastebilprodusenter
Tine-konsernet og datterselskapet Diplom-Is tar fire lastebilprodusenter til retten, for ulovlig kartellvirksomhet, melder E24.