-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Toyota lover «å gjøre verkstedbesøk enklere enn noensinne»
Toyota Norge innfører en såkalt heldigital kundereise som skal rulles ut til forhandlerne innen midten av desember.
Med den nye digitale løsningen skal det bli enklere og mer fleksibelt for kundene å gjennomføre et verkstedbesøk.
Etter bestilling av verkstedtime og signering digitalt vil kunden kunne benytte en nøkkelboks ved levering av bil.
Arbeidet som utføres kan følges gjennom en egen kundeside, før de henter bilnøklene i den samme nøkkelboksen.
Kunden vil også bli tilbudt elektronisk oppgjør via kundesiden eller ved henting av nøkler i nøkkelboks.
Om du liker «gamlemåten» best, der du får snakke med et ekte menneske, kan du fortsatt velge å gjennomføre deler av eller hele «kundereisen» via kunderådgivere hos Toyota-forhandler, opplyses det.

– Kundene kan nå selv bestille verkstedtime i løsningen, og signere digitalt for arbeidet som skal utføres på bilen. De kan levere og hente bilen når det måtte passe, og betale elektronisk uten å ha direkte kontakt med forhandleren, sier Pawlak.
Toyota skriver i pressemeldingen at de «ønsket å komme kunden i forkjøpet og tilby en enklere løsning, også før de forventer det».
Hvordan de vet at kundene ikke har forventet dette, fremgår ikke av meldingen. Andre aktører er i gang med lignende tilbud allerede, blant annet Tesla - som YrkesBils søsterpublikasjon BilNytt.no nylig omtalte.
Toyota-sjefen forteller at digitalisering av kundereisen på verkstedet også har vært et stort ønske fra forhandlerne.
– Vi har sett i andre bransjer at de har tatt tak i denne måten å forholde seg til kundene på, sier Pawlak.
De neste årene forventes et økende antall verkstedbesøk grunnet den pågående elektrifiseringen av bilparken. Den digitale kundereisen vil også bidra til å håndtere volumøkningen.
Løsningen frigjør timer og kapasitet de ansatte kan bruke på aktiviteter.
Denne nye muligheten til heldigital verkstedopplevelse blir innført fra Hammerfest i nord til Kristiansand i sør hos de autoriserte Toyota-forhandlerne.
Løsningen vil rulles ut til forhandlerne innen midtgangen av desember.
LES OGSÅ:
-
Hydrogen: Fremtid eller flop?
-
Nye Land Cruiser settes på prøve
-
- Krise er blitt den nye normalen
-
Arbeidshester på prøve
-
Nye Hilux-varianter klare for bestilling
-
Toyota Proace Max: Dette blir prisene
-
Toyota sikret storavtale med Posten
-
– Vi er i stand til å levere til de største innkjøperne
-
Ett skritt nærmere Hilux på hydrogen
-
Lastebilene «vi» kjøpte i 1974