-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toyota lover «å gjøre verkstedbesøk enklere enn noensinne»
Toyota Norge innfører en såkalt heldigital kundereise som skal rulles ut til forhandlerne innen midten av desember.
Med den nye digitale løsningen skal det bli enklere og mer fleksibelt for kundene å gjennomføre et verkstedbesøk.
Etter bestilling av verkstedtime og signering digitalt vil kunden kunne benytte en nøkkelboks ved levering av bil.
Arbeidet som utføres kan følges gjennom en egen kundeside, før de henter bilnøklene i den samme nøkkelboksen.
Kunden vil også bli tilbudt elektronisk oppgjør via kundesiden eller ved henting av nøkler i nøkkelboks.
Om du liker «gamlemåten» best, der du får snakke med et ekte menneske, kan du fortsatt velge å gjennomføre deler av eller hele «kundereisen» via kunderådgivere hos Toyota-forhandler, opplyses det.
– Kundene kan nå selv bestille verkstedtime i løsningen, og signere digitalt for arbeidet som skal utføres på bilen. De kan levere og hente bilen når det måtte passe, og betale elektronisk uten å ha direkte kontakt med forhandleren, sier Pawlak.
Toyota skriver i pressemeldingen at de «ønsket å komme kunden i forkjøpet og tilby en enklere løsning, også før de forventer det».
Hvordan de vet at kundene ikke har forventet dette, fremgår ikke av meldingen. Andre aktører er i gang med lignende tilbud allerede, blant annet Tesla - som YrkesBils søsterpublikasjon BilNytt.no nylig omtalte.
Toyota-sjefen forteller at digitalisering av kundereisen på verkstedet også har vært et stort ønske fra forhandlerne.
– Vi har sett i andre bransjer at de har tatt tak i denne måten å forholde seg til kundene på, sier Pawlak.
De neste årene forventes et økende antall verkstedbesøk grunnet den pågående elektrifiseringen av bilparken. Den digitale kundereisen vil også bidra til å håndtere volumøkningen.
Løsningen frigjør timer og kapasitet de ansatte kan bruke på aktiviteter.
Denne nye muligheten til heldigital verkstedopplevelse blir innført fra Hammerfest i nord til Kristiansand i sør hos de autoriserte Toyota-forhandlerne.
Løsningen vil rulles ut til forhandlerne innen midtgangen av desember.
LES OGSÅ:
-
Arbeidshester på prøve
-
Nye Hilux-varianter klare for bestilling
-
Toyota Proace Max: Dette blir prisene
-
Toyota sikret storavtale med Posten
-
– Vi er i stand til å levere til de største innkjøperne
-
Ett skritt nærmere Hilux på hydrogen
-
Lastebilene «vi» kjøpte i 1974
-
Gjøkunge med ambisjoner
-
På finessejakt i den nye Tacoma
-
Volkswagen-dominans i varebilmarkedet