-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nå er Volvo på veien med hydrogen
Testkjører på offentlig vei for første gang.
Volvo Trucks har snakket om dette lenge, hydrogendrevne brenselcelleelektriske lastebiler som bare avgir vanndamp.
Produsenten har vært tydelige på at dette skal bli en viktig del av deres fremtidige produktportefølje innen såkalt nullutslippskjøretøyer.
Nå passeres en viktig milepæl, når de blir testet på åpne, offentlige veier.
Daimler-samarbeid
I 2022 viste Volvo Trucks frem sine brenselcelleelektriske lastebiler for første gang.
Disse lastebilene, som ikke har eksosutslipp, bruker hydrogen til å produsere sin egen strøm om bord.
Nå har Volvo testet lastebilene på offentlige veier for første gang.
For ikke å ta minste motstands vei ble testene gjennomført nord for Polarsirkelen, i «ekstremt kaldt» klima i Nord-Sverige.
– Lastebiler opererer sju dager i uka i all slags vær. De tøffe forholdene på offentlige veier i Nord-Sverige, med is, vind og mye snø, gir et ideelt miljø for testing, sier Helena Alsiö, Vice President Powertrain Product Management i Volvo Trucks.

Hun mener resultatene fra veien stadfester testene de hadde gjort på forhånd, både digitalt og på deres lukkede testbane i nærheten av Göteborg.
Volvo mener brenselcelleelektriske lastebiler drevet av hydrogen kommer til å bli spesielt godt egnet på lengre distanser og når batterier alene ikke er en valgmulighet, for eksempel i grisgrendte strøk uten lademuligheter.
Andre halvdel av tiåret
Volvo tilbyr for øyeblikket seks batterielektriske modeller i serieproduksjon, som dekker ulike transporttyper i og mellom byer.
De brenselcelleelektriske lastebilene blir tilgjengelige i andre halvdel av dette tiåret, og tester med pilotkunder starter noen år før bilene kommer for salg.
Volvos hydrogendrevne brenselcellelastebiler vil bruke to brenselceller med kapasitet til å generere 300 kW med strøm.
LES OGSÅ:
-
Startskudd for tungt hydrogen-samarbeid mellom Toyota og VDL
-
BloombergNEF-rapport om tunge nullutslippsbiler: - Tiden er inne
-
Hydrogen: Fremtid eller flop?
-
Ingen nye fyllestasjoner for tunge hydrogenkjøretøy
-
Nikola søker konkursbeskyttelse
-
Asko velger Litra og krever «bærekraftige transportløsninger»
-
Norge skulle bli deres «andre hjemmemarked» - nå kjemper Quantron for å overleve
-
– Nå må vi bruke den teknologien vi har, der det fungerer
-
Hydrogen, selvkjørende lastebiler og registreringsutfordringer på agendaen
-
Kritiske til Enova-støtteordning: – Mange kunder tør ikke legge inn ordre på elektriske lastebiler