-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ladbar hybrid-variant av Caddy - men den kommer ikke til Norge
I mangel av en helelektrisk versjon av Caddy lanserer Volkswagen nå en ladbar hybrid med elektrisk rekkevidde på opptil 122 kilometer. Men den skal ikke selges i Norge.
Dagens Caddy tilbys med både diesel- og bensinmotorer, men ingen elektrisk drivlinje. Som et avbøtende tiltak melder Volkswagen nå at de lanserer en ladbar versjon under navnet Caddy eHybrid.
Hybriden kommer altså i tillegg til dagens dieseldrevne 2,0-liters TDI og bensindrevne 1,5-liters TSI.
Hybriden baseres på nevnte 1,5 TSI-motor som har en effekt på 85 kW.
Med elmotoren i tillegg blir systemeffekten 110 kW og dreiemomentet opptil 350 Nm.
Takket være en utnyttbar batterikapasitet på 19,7 kWh er det ifølge Volkswagen mulig med ren elektrisk rekkevidde på opptil 122 kilometer.
Men skulle du ønske deg en slik bil må du importere den selv.
Harald A. Møller AS, som er offisiell importør av Volkswagen Nyttekjøretøy i Norge, har nemlig ikke planer om å gjøre det.
- Nei, dette er ikke en modell vi tar inn til Norge, opplyser Stian Blindheim kort og greit til YrkesBil.
Han er kommunikasjonssjef for Volkswagen Nyttekjøretøy i Norge.
I Tyskland starter prisen for Caddy eHybrid varebil med normal akselavstand på 36 985 euro.
LES OGSÅ:
-
Stansen i varebil-godkjenninger: Håper på fremgang i møte mandag
-
Eksplosiv vekst: Fra 400 til 1.700 biler i året
-
Full stans: Får ikke registrert bilene
-
Bekrefter: Her skal neste generasjon e-Crafter bygges
-
Nye varebiler i juli: Nærmer seg fjorårets volum
-
Nå kan matpausen i varebilen bli litt morsommere
-
Snart kommer flere elvarebiler med firehjulsdrift
-
Ordrereserven? Godt nok til å bli nummer en.
-
Møller om elvarebiler: - Det må kraftigere lut til om vi skal få et skifte
-
Euro NCAP: Full pott til Ford, Volkswagen og en «outsider»