-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Tilbake med en Fiat-klassiker
Vi har tidligere fortalt om hvordan italienske Caselani sender Citroëns varebiler tilbake i tid. Nå gir de Fiat litt oppmerksomhet.
Du visste kanskje ikke en gang at det var noe som het Fiat 616? Nå kan du bygge deg noe som likner.

Dette er takket være italienske Caselani som åpenbart har hatt suksess med den unike oppskriften sin:
Fremstill noen plastplater som du kan hekte på en moderne bil for å gi den klassiske vibber.

De startet med en moderne Jumpy i 2017, og utviklet et karosserisett til den som skulle bringe tankene hen på Citroëns klassiske H-serie.
Varebilen med de store flatene, husker du, som var bølgeblikk over det hele.
Fremdeles svært så levende som food truck rundt i Europa.
Så fulgte de opp med å få en Berlingo til å se ut som litt 2CV-aktig og – foreløpig sist -mikrobilen AMI får de til å se ut som ikkeno’ annet. Selv om det gjorde den jo ikke fra før heller…
Og nå en bil som var svært så populær i Italia, men ikke mange andre steder.

En varebilutgave av 616 – en modell som kom i 1951, men som det ikke ble noen fart på, bokstavelig talt, før Fiat kom med sin nye 1,9 liters diesel noen år etter debuten.
Da den ble presentert var det nemlig med en 1,4 liters bensinmotor med 39 hestekrefter, fire trinns girkasse og en dreiemomentkurve som i hvert fall ikke hadde, eller var i, form til å trekke en 1,5 tonns bil. (Totalt kunne den veien 3,5 tonn!
Bilen ble stort sett levert som en liten, lett lastebil, med mange fiffige påbygg. Men det ble også solgt som chassis med hytte og ble fanget opp av mange karosseribyggere.
Men den varebilen som Caselani nå har tatt utgangspunkt i som er en Serie 1, ble bygget av Fiat selv.
De to første som er bygget er utstyrt som campingbiler og debutere på caravanmessen i Düsseldorf siste helgen i august.

Vi blir lovet mange andre varianter også, men det begrenset hvor mye man kan få til når de nye karosseriplatene skal hektes utenpå en Ducato.
Det blir ikke så enkelt å få til en pickup eller en liten gartnerbil med tre-veis tipp. Det er jo tross alt en vanlig Ducato (eller en av søstrene) som er utgangspunktet for denne.
LES OGSÅ:
-
MAN: 70 år i München
-
Mercedes-Benz: 60 år siden Wörth og LP
-
Tilbake til turbin-tiden
-
Verdens første (?) lastebil: Reproduksjon restaureres
-
Rutebilen i krigstid
-
Det startet med én bil i 1925 - nå er de et av Norges største transportselskaper
-
Scania 108 (eh… 80) år i Norge
-
Kildesortering for over 100 år siden
-
Vinterdekk-utvikling i 90 år
-
Saktegående el-veteraner
-
Lekker snuteveteran
-
Her dukket det opp mange kjente - og noen ukjente - kjøretøy
-
Lastebilene «vi» kjøpte i 1974
-
Med generator i hekken
-
Overlast er ikke straffbart!
-
Luksusskatt på lastebiler
-
Har jaktet kalenderobjekter i 35 år
-
Nå er de alle veteraner
-
Norsk-svensk Scania-krangel: 102 år gammel bløff
-
Når halv hytte er nok