-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tilbake med en Fiat-klassiker
Vi har tidligere fortalt om hvordan italienske Caselani sender Citroëns varebiler tilbake i tid. Nå gir de Fiat litt oppmerksomhet.
Du visste kanskje ikke en gang at det var noe som het Fiat 616? Nå kan du bygge deg noe som likner.
Dette er takket være italienske Caselani som åpenbart har hatt suksess med den unike oppskriften sin:
Fremstill noen plastplater som du kan hekte på en moderne bil for å gi den klassiske vibber.
De startet med en moderne Jumpy i 2017, og utviklet et karosserisett til den som skulle bringe tankene hen på Citroëns klassiske H-serie.
Varebilen med de store flatene, husker du, som var bølgeblikk over det hele.
Fremdeles svært så levende som food truck rundt i Europa.
Så fulgte de opp med å få en Berlingo til å se ut som litt 2CV-aktig og – foreløpig sist -mikrobilen AMI får de til å se ut som ikkeno’ annet. Selv om det gjorde den jo ikke fra før heller…
Og nå en bil som var svært så populær i Italia, men ikke mange andre steder.
En varebilutgave av 616 – en modell som kom i 1951, men som det ikke ble noen fart på, bokstavelig talt, før Fiat kom med sin nye 1,9 liters diesel noen år etter debuten.
Da den ble presentert var det nemlig med en 1,4 liters bensinmotor med 39 hestekrefter, fire trinns girkasse og en dreiemomentkurve som i hvert fall ikke hadde, eller var i, form til å trekke en 1,5 tonns bil. (Totalt kunne den veien 3,5 tonn!
Bilen ble stort sett levert som en liten, lett lastebil, med mange fiffige påbygg. Men det ble også solgt som chassis med hytte og ble fanget opp av mange karosseribyggere.
Men den varebilen som Caselani nå har tatt utgangspunkt i som er en Serie 1, ble bygget av Fiat selv.
De to første som er bygget er utstyrt som campingbiler og debutere på caravanmessen i Düsseldorf siste helgen i august.
Vi blir lovet mange andre varianter også, men det begrenset hvor mye man kan få til når de nye karosseriplatene skal hektes utenpå en Ducato.
Det blir ikke så enkelt å få til en pickup eller en liten gartnerbil med tre-veis tipp. Det er jo tross alt en vanlig Ducato (eller en av søstrene) som er utgangspunktet for denne.
LES OGSÅ:
-
Tidenes morsomste historieleksjon om lastebiler?
-
Takk for mange år med Transporthistorisk kalender
-
Massiv bok om Svartemarja
-
MAN: 70 år i München
-
Mercedes-Benz: 60 år siden Wörth og LP
-
Tilbake til turbin-tiden
-
Verdens første (?) lastebil: Reproduksjon restaureres
-
Rutebilen i krigstid
-
Det startet med én bil i 1925 - nå er de et av Norges største transportselskaper
-
Scania 108 (eh… 80) år i Norge
-
4x4 for 40 år siden
-
Kildesortering for over 100 år siden
-
Vinterdekk-utvikling i 90 år
-
Saktegående el-veteraner
-
Lekker snuteveteran
-
Her dukket det opp mange kjente - og noen ukjente - kjøretøy
-
Lastebilene «vi» kjøpte i 1974
-
Med generator i hekken
-
Overlast er ikke straffbart!
-
Luksusskatt på lastebiler