-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

– Ligger et enormt stykke arbeid bak de laderne vi nå skal bygge
Circle K skal bygge 24 nye hurtigladere for tungtransporten, såkalte truckladere, på seks av sine stasjoner i Sør-Norge.
Totalt har Circle K Norge fått om lag 13 millioner kroner fra det statlige støtteorganet Enova for å bygge 24 truck-ladere i Alvdal, Askim, Elverum, Oppdalsporten, Leinstrand
og Lindesnes.
Som YrkesBil.no omtalte nylig har Enova gitt tilsagn for bygging av 19 nye ladestasjoner for tungtransporten, med til sammen 108 ladepunkter, i Sør-Norge. Circle K er en av aktørene som mottar støtte.
– Vi er knallfornøyde med å få denne støtten, slik at vi kan utvide ladetilbudet for tungtransport i Sør-Norge. Dette er noe vi vet truckkundene våre setter pris på, sier Anders Kleve Svela, som leder ladeavdelingen til Circle K Norge.

400 kilowattimer
Støtteprogrammet ble gjennomført som en konkurranse der ladeaktørene måtte demonstrere høyest mulig ladeeffekt per Enova-krone, i tillegg til å møte en rekke andre krav.
Hver av de nye laderne vil levere 400 kilowattimer. I tillegg skal hver stasjon også få en egen køplass for tungbiler som venter på lading.
– Det ligger et enormt stykke arbeid bak de laderne vi nå skal bygge. Nå gleder vi oss til å stikke spaden i jorda, og hvis alt går etter planen vil den første truckladeren åpne allerede i løpet av 2024. Resten skal stå ferdig senest våren 2025, sier Svela.
Svensk stasjon i europatoppen
Enova-satsingen går ut på å bygge ut trucklading langs fire korridorer: Oslo-Svinesund, Oslo-Stavanger, Oslo-Bergen og Oslo-Trondheim samt enkelte andre steder med mye tungtrafikk.
I Norge er knappe to prosent av dagens lastebilpark såkalt utslippsfri, mens over 10 prosent av nye lastebiler som selges er elektriske. Målet fra norske myndigheter er at alle nye tungbiler som registreres i Norge skal være såkalt nullutslipp innen 2030.
– Skal vi lykkes med dette målet, er denne truckladesatsingen en forutsetning, sier Svela.
Han forteller at Circle K allerede har bygget ut truckladetilbudet ved en rekke av sine stasjoner i Sverige. Erfaringene herfra er positive.
– Disse laderne blir godt brukt. Faktisk er truckladestasjonen vår utenfor Gøteborg den Circle K-stasjonen som selger flest kilowattimer i hele Europa. Det viser at tiden er moden for å bygge ut tilbudet også her til lands, sier han.
Les mer om samme tema:
-
Investerer 20 millioner årlig på utvikling av ladeløsninger
-
NLFs fem krav til ny regjering: – Lastebilnæringa må tas på alvor
-
Her lades lastebilene med solkraft
-
MAN og Eviny med ladesamarbeid i Norge
-
Megawatt truckstasjon: Lader 700 lastebiler per dag
-
Bransjen lanserer Veikart mot 2030 for nyttekjøretøy
-
Enova vil relansere støtte for bedriftslading av tunge kjøretøy
-
Enova: – Rekordhøy interesse for elektriske lastebiler
-
Superlader på Brenner
-
Scania klare for Megawatt-lading