-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Hils på Scania «Sleipner»: Den første i sitt slag
Scania og LKAB forsterker samarbeidet for å elektrifisere gruvetransport ytterligere.
Det innebærer en ny, helelektrisk 8x4 tippbil med to styrbare foraksler – visstnok den første i sitt slag fra Scania på verdensbasis.
Bilen er nå satt i drift ved gruvegiganten LKABs gruve i Malmberget i Nord-Sverige.
Norrønt kallenavn
Kjøretøyet har fått det treffende kallenavnet «Sleipner», etter Odins legendariske åttebeinte hest, som skal symbolisere styrke, innovasjon og pålitelighet.
Det er også den første elektriske Scania-lastebilen utstyrt med to styrbare foraksler, utviklet på selskapets modulære elektriske plattform for å gi større evne til å bære tunge laster og stabilitet på utfordrende gruveveier.
- Hvis den fungerer som forventet, vil vi ha en fullstendig fossilfri løsning for transport av gråberg i virkelig krevende gruvedrift, sier Peter Gustavsson, prosjektleder for elektrifisering av mobile maskiner hos LKAB.
Gitt at LKAB transporterer mer enn 5 millioner tonn gråberg årlig, vil CO₂-besparelsene være betydelige.
En ny generasjon elektriske gruvebiler
«Sleipner» er designet for forsynings- og gruvesegmentet, og transporterer gråberg fra en lastestasjon til et tilbakefyllingssted på Tingvallskulle – en rute på omtrent 5 kilometer med en høydeforskjell på 250 meter. Fullastet veier lastebilen 60 tonn, hvorav 38 tonn er nyttelast.
Batteripakken kombinert med en 400 kW EM C 1-4 elektrisk motor, erstatter kjøretøyet ifølge Scania sin forbrenningsmotorekvivalent fullstendig.
- Hver ny lastebil vi setter i drift hjelper oss og kundene våre å forstå hvordan vi kan skalere elektrifisering på tvers av de tøffeste miljøene. Dette kjøretøyet er bare starten på mange flere gruveløsninger som kommer, sier Sandberg.
Scania Pilot Partner er også sentrale i prosjektet der Norgesgruppens grossist, Asko, tester ut hydrogendrevne lastebiler i Trøndelag. Les mer om det her:
LES OGSÅ:
-
MAN tar grep
-
Ekstremsport med førerløse lastebiler
-
Gir ikke opp hydrogen: Klart for Asko + Scania versjon 2.0
-
Tine har inngått forlik med tre av de saksøkte lastebilprodusentene
-
Litra tar i bruk elektriske Scania
-
Først i Norge: Her kan ladehastigheten dobles
-
Scania med to nye drivlinjer - og denne gangen er det ikke helelektrisk
-
Smått og stort på Dyrsku'n
-
En ny måte å tenke – og bygge opp – lastebil på
-
Tine krever 150 millioner i erstatning fra lastebilprodusenter