-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Kommunen øker støtten: Tar halve regningen for å få flere til å velge elektrisk
Oslo kommune øker satsene og dekker nå inntil halve regningen for bedrifter som vil kjøpe og installere ladere for elbil, elvarebil og el-taxi i 2024.
Bakgrunnen for at Oslo kommune nå sponser halve regningen for den som vil installere lader i 2024, er selvsagt at de har mål om å få ned utslippene fra veitransporten, som er den største utslippskilden i hovedstaden.
Det begynner å haste, dersom myndighetene skal nå de klimamålene som er satt, og da må personbiler, taxier og varebiler bli såkalt utslippsfrie.
– Utslippskutt kommer ikke av seg selv. Skal vi lykkes med grønn omstilling, må alle trekke i samme retning. Nå gjør vi det enklere for innbyggerne å være med på spleiselaget, sier byrådsleder Eirik Lae Solberg (H) i en pressemelding.

Fra 20 til 50 prosent
I 2024 øker Oslo kommune støttesatsen til 50 prosent for bedrifter som installerer ladere til egne elvarebiler. Det samme gjelder for borettslag og sameier som bygger ladeinfrastruktur til beboerne sine. Her økes støttesatsen fra 20 til 50 prosent.
Kommunen dekker også halve kostnaden for taxisjåfører som installerer elbillader hjemme, og til bedrifter som kjøper hurtigladere til elvarebiler. Alle støttesatsene varer ut året .
– Mange som fortsatt nøler med å gå over til elbil, sier det skyldes mangel på lademuligheter. Nå håper vi så mange som mulig benytter sjansen til å investere i elbilladere i 2024, sier Bergljot Tjønn, rådgiver i Klimaetaten.
Lading en forutsetning
Bakgrunnen for at støttesatsene økes er blant annet framskrivninger som viser at 30 prosent av alle bilene i Oslo fortsatt vil være fossile i 2030 – med mindre det innføres nye, målrettede tiltak.
En undersøkelse gjennomført av Norconsult på vegne av Klimaetaten viste at manglende tilgang på lading hjemme er det største hinderet for å skifte til elbil blant dagens fossilbilister.
– Ifølge Nasjonal transportplan skal alle nye biler i Norge være utslippsfrie fra 2025. Oslo kommune har et enda mer ambisiøst mål om at absolutt alle biler og varebiler på veiene i kommunen skal være utslippsfrie fra 2030. God tilgang til lading er en forutsetning for å nå disse målene, og er grunnen til at vi vil gi ekstra mye i støtte til lading i 2024, sier Tjønn.
Mer om samme tema:
-
Toyota inngår samarbeidsavtale med Norges Lastebileier-Forbund
-
Karsan opp til 2. klasse
-
Enova: – Rekordhøy interesse for elektriske lastebiler
-
Superlader på Brenner
-
Scania klare for Megawatt-lading
-
e-Deliver 5: Ny prispresser fra Maxus
-
BloombergNEF-rapport om tunge nullutslippsbiler: - Tiden er inne
-
– Nå gjelder det å få varebiler og lastebiler over på nullutslipp
-
Leier elektriske lastebiler og betaler per kjørte kilometer
-
– Avgjørende å vise kundene den store bredden av våre løsninger