-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Egen serviceavtale for el-lastebiler: – Helt avgjørende for å lykkes
Renault Trucks lanserer ny serviceavtale for å gi det de kaller «en mykere overgang til elektriske lastebiler».
Allerede rundt årsskiftet fikk vi et hint om at noe var i gjære med Renault Trucks serviceavtaletilbud: Viggo Noreng, salgsdirektør for Renault Trucks i Volvo Norge AS, fortalte i et intervju med YrkesBil at de i løpet av første kvartal skulle lansere en ny serviceavtale som heter Serenity for sine E-Tech-modeller.
Nå bringer Renault Trucks-organisasjonen mer informasjon, og opplyser at alle elektriske mellomtunge og tunge lastebiler de leverer nå tilbys med den nye Serenity Pack.
– Dette innebærer at kundene kan være sikker på at lastebilen blir korrekt vedlikeholdt på lik linje med en dieseldrevet versjon, men med tilleggstjenester som er spesielt utviklet for batteridrift, forklarer servicemarkedssjef i Renault Trucks, Lars Thomas Eriksen.
Avtalen inkluderer en batterigaranti med forpliktet ytelse, mulighet for fjernstyring av programvare-oppgraderinger, aktiv overvåkning, 2 tauinger i tilfelle batteriet er tomt for energi og egne rapporter for å supportere kundene i optimalisering av driften.
Høyteknologiske kjøretøy
Serenity Pack er utviklet av Renault Trucks og produsenten mener det skal være et viktig supplement slik at kundene føler seg trygge på valget av det som for mange er en helt ny drivlinje på lastebil-fronten.
– Med Serenity pack er det mulig med tett oppfølging av kjøretøyene og kundene kan for øvrig velge og vrake blant 36 servicepunkter i Norge som strekker seg fra sør til nord, sier Eriksen.
Overvåkning
Renaul Trucks overvåker elektriske kjøretøy aktivt og har mulighet til å fjernstyre mange av funksjonene.
– I Serenity vil Uptime-tjenesten være inkludert. Da sitter Uptime-senteret i Gent og monitorerer bilene som har en Serenity-avtale, sa Viggo Noreng i YrkesBil-intervjuet, der han også sa at Renault Trucks vil følge etter «storesøster» Volvo Trucks og lansere en abonnementsløsning som Equipment as a Service.
Energilagringsystemet (ESS) er en viktig del for å administrere strømforsyningen og her er det mulig å justere på detaljnivå etter behov, skriver Renault Trucks i pressemeldingen.
Kritiske komponenter som kan forårsake driftsstans skal også være ivaretatt for å sikre mest mulig operativ drift, ifølge produsenten.
Rapporter og råd
Månedlige rapporter, som i stor grad tar for seg ytelse, vil gi mottakeren nyttig informasjon om CO2, besparelser, energiforbruk, kilometer-produksjon, regenerering og andre opplysninger som gjør det enklere å utnytte lastebilens kapasitet og planlegge arbeidshverdagen.
Elektriske lastebiler krever at man planlegger annerledes enn fossildrevet drivlinje.
– Med Serenity Pack medfølger det automatisk 1 års rådgivning hvor vi setter kunden i kontakt med vår egen ekspert på elektrisk drivlinje. Det kan være generelle råd og tips om hvordan elektriske lastebiler fungerer, lading, infrastruktur og mer spisset mot kundens behov avhengig av transporttype, topografi og simuleringer, opplyser Eriksen.
LES OGSÅ:
-
Gir seg som sjef i Volmax
-
600 kilometer på en lading: – Vi vil ikke ha et rekkeviddekappløp
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene
-
Blandet tredje kvartal hos de tunge
-
Solid Scania-overtak blant de tunge - men ikke med elbiler
-
Volvo og Renault mener alvor med nytt varebilmerke
-
Geniet som også tegnet tunge biler
-
Nå er Volvo klare med sitt nye abonnement-konsept
-
– Kundene må lære seg å tenke Megawattimer
-
Volvo tilbake på topp