-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fem stjerner til Maxus' nye pickup
Euro NCAP har kollisjonstestet Maxus' nye elektriske pickup, eTerron 9.
Der oppnådde pickupen full pott, med fem stjerner.
Dermed skal den være den første pickupen i sitt segment som oppnår denne sikkerhetsklassifiseringen fra Euro NCAP.


Maxus-søsknene e-Deliver 7 og e-Deliver 9 har fra før oppnådd Gold Rating fra Euro NCAP i varebilklassen.
– Med eTerron 9 tar Maxus et viktig steg fremover. Vi kan nå tilby elbiler for alle behov – fra kompakte elvarebiler til kraftige pickup-modeller med høyt sikkerhetsnivå, firehjulstrekk, lang rekkevidde og imponerende 3,5 tonn hengervekt, sier Mattias Ottersen, salgssjef i Maxus Norge.
Kollisjonssikkerhet
Maxus eTerron 9 er bygget på en elektrisk plattform og en hybridstruktur av stål og aluminium, hvor over 73 prosent består av høy- og ultrahøystyrkestål, ifølge produsenten.
Konstruksjonen skal gi god kollisjonssikkerhet og beskyttelse for både passasjerer og fotgjengere.
«Den integrerte strukturen, hvor ramme og selvbærende karosseri er nøye sammenkoblet, fordeler kollisjonskrefter effektivt for maksimal sikkerhet», beskriver Maxus med egne ord.

Rekordhøye sikkerhetspoeng
Kjøretøyet er utviklet for å beskytte både sine egne passasjerer og andre kjøretøy ved en kollisjon, i tråd med Euro NCAPs strenge krav.
91 poeng for beskyttelse av voksne passasjerer skal være den høyeste poengsummen noen gang oppnådd av en pickup i femstjernersklassen.
84 poeng for fotgjengerbeskyttelse, skal også være bra sammenlignet med andre i segmentet.
– Det er imponerende at en så stor bil som eTerron 9 klarer å oppnå fem stjerner i Euro NCAP. Dette beviser at det er mulig å kombinere størrelse, kraft og elektrisk drift uten å gå på akkord med sikkerheten. Som den første elektriske pickupen til å oppnå dette resultatet, setter eTerron 9 en ny standard for sikkerhet i sitt segment, sier Mattias Ottersen.
Ytterligere informasjon om pris og spesifikasjoner offentliggjøres på et senere tidspunkt.
LES OGSÅ:
-
Pickupsalget ned – Ford opp
-
e-Deliver 5: Ny prispresser fra Maxus
-
Nå kommer Maxus eTerron 9 til Norge
-
Tilbyr garanti på syv år og ubegrenset kjørelengde
-
Maxus-importøren med nytt grep for å selge ut lagerbilene
-
Misfornøyd med myndighetene - lanserer «miljøkampanje»
-
– Maxus bør være et topp fem varebilmerke i Norge innen veldig kort tid
-
IAA Transportation: Prøvekjøring av Tesla Semi og mye annet du ikke vil gå glipp av