-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Toyota Proace Max: Dette blir prisene
– Med denne lanseringen tar vi enda et steg for å imøtekomme behovene til norske yrkesbilsjåfører, og vi har store forventninger til den elektriske varianten av Proace Max, sier Piotr Pawlak, administrerende direktør i Toyota Norge.
Pawlak mener at med Proace Max på plass, har Toyota nå en komplett flåte som dekker alle behov innen lette nyttekjøretøy.
– Proace Max er den siste brikken som faller på plass hos Toyota Professionals sin satsing i Norge. Den nye modellen gir norske bedrifter større fleksibilitet og valgmuligheter i alle størrelser og segmenter, sier han.
Proace Max er som kjent det tredje produktsegmentet for varebiler der Toyota samarbeider med Stellantis-konsernet, som står bak merker som Citroën, Fiat, Opel og Peugeot.
Fra før er det modellene Proace City og Proace Toyota henter ut av dette samarbeidet.
420 kilometer
Den batterielektriske Proace Max har en rekkevidde på opptil 420 km (WLTP-kombinert syklus).
Takket være et batteri på 110 kWt er det er rekkevidde nok til at bedrifter kan dekke lokale reiseruter uten å måtte lade hver dag, mener Toyota.
Lading til 80 % med et 150 kW hurtigladesystem tar rundt 55 minutter. Bilen har en ombordlader som håndterer AC-lading med 11 kW.
Maksimal ytelse er oppgitt til 272 hestekrefter, og Proace Max Electric har et maksimalt dreiemoment på 410 Nm. Modellen blir registrert som lastebil med en totalvekt på 4250 kg.
L3H2-varianten har en nyttelast på 1229 kg og en maksimal hengervekt på 2400 kg. Den største varianten L4H3 har et varerom på hele 17 m3. Selv om bilen er registrert som lastebil, kan den kjøres av personer i næring med førerkort klasse B.

Også diesel
Èn dieseldrivlinje er tilgjengelig fra lansering, med 180 hestekrefter og automatgir med 8 trinn. Den største dieselmodellen (L4H3) har en hengervekt på inntil 3000 kilo.
Proace Max Electric leveres i to forskjellige lengder og høyder, med en startpris fra 843 300 kr inkl. mva.
Proace Max med dieselmotor har en startpris på kr 829 400 inkl. mva og tilbys i to lengder og høyder fra lansering:
LES OGSÅ:
-
Fiat tar mikro-transport på alvor
-
Hydrogen: Fremtid eller flop?
-
Nye Land Cruiser settes på prøve
-
- Krise er blitt den nye normalen
-
Stellantis leverer til Iveco
-
Euro NCAP: Full pott til Ford, Volkswagen og en «outsider»
-
Toyota lover «å gjøre verkstedbesøk enklere enn noensinne»
-
Arbeidshester på prøve
-
Nye Hilux-varianter klare for bestilling
-
Bertel O. Steen gjør endringer: - Vi ønsker å satse ytterligere på lastebil og buss