-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Geely blåser nytt liv i LEVC med stor van og varebil
Det er ikke bare i Norge det har vært stille rundt Geelys engelske merke, LEVC. Det er de som bygger elektriske versjoner av de klassiske London-taxiene.
Geely, Volvo/Polestar/Lotus-eier blant mye annet, har mye å gjøre. Hvis det ikke er et nytt bilmerke de skal lansere så er det tre-fire nye modeller omtrent hver uke.
Men det virker ikke som om de har brukt særlig tid på sin erkebritiske filial, LEVC.
Riktignok kommer 50 % av drosjene i fra LEVC, men nye modeller har det ikke dukket opp siden Geely overtok det skakkjørte selskapet i 2012.
Nå har det plutselig, og endelig, dukket opp en glatt boks derfra - en litt mer voksen ID.Buzz kanskje. En typisk minivan med muligheter for alt fra 2+2+2+2 komfortable seter til smart varetransport i byen.
L380 ser det ut til at den skal hete – oppkalt etter Airbus 380 som er det største og romsligste som har kommet derfra.
Det ble ikke gitt særlige informasjoner da bilen ble presentert på fabrikken i Zhenjiang – der også taxien produseres.
Det ble riktignok sagt at bilen nå var i full produksjon og at den var ment for det internasjonale markedet.
På modellen som ble vist satt rattet på venstre side.
Bilen er bygget på en av Geelys standard-plattformer. SOA heter den, en større utgave av SEA som brukes av dem alle sammen omtrent.
Lett blir den ikke: 2.800 kg.
Den vil åpenbart få to drivlinjemuligheter, men begge med en 200 kW elmotor. Den ene får et batteri på 100 kWt og 570 km. rekkevidde. Batteriet på den andre blir på 116 kWt og byr på 675 km.
Vi har ikke fått noe svar fra GillGruppen som fremdeles står oppført som importør for LEVC, om – og eventuelt når - vi kan vente denne til Norge.
Men den ser da virkelig salgbar ut?