-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Iveco S-eWay: Nå kommer trekkvognen med opptil 600 km. rekkevidde
Chassisversjonen av Iveco S-eWay ble lansert på forsommeren, og nå er trekkvognen klar for Norge.
Salget av nye S-eWay trekkvogn starter nå i løpet av høsten 2025, opplyser den norske importøren, Hedin Nordic Truck.

Den oppgitte rekkevidden på opptil 600 kilometer skal på papiret matche flere av de beste fra konkurrentene, deriblant Volvo/Renault og Scania, som også oppgir inntil 600 kilometer for sine toppversjoner.
MAN oppgir derimot hele 740 kilometer rekkevidde, dersom man legger inn en ekstra syvende batteripakke i deres eTruck.
Så skal det selvsagt nevnes at de fleste lastebilprodusentene er mer opptatt av at kundene skal velge riktig batterikapasitet for sitt behov, enn nødvendigvis å jakte maksimal rekkevidde.
Det benyttes avanserte datasimuleringsprogrammer for å bestemme det optimale forholdet mellom rekkevidde, kjøreruter og nyttelast.
– Med S-eWay trekkvogn viser vi at eldrift nå også er et reelt og pålitelig alternativ for tung og langtransport, også i vårt krevende nordiske klima. Vi ser en raskt økende etterspørsel etter elektriske transportløsninger, sier Anders Velta.
97 % utnyttbar energi
S-eWay trekkvogn er ifølge importøren konstruert for å tåle temperaturer fra –30 °C til +45 °C.
Batterisystemet skal være termisk optimalisert, hevdes det, og de tre LFP-batteripakkene med samlet kapasitet på 603 kWh skal gi 97 % tilgjengelig energi.
Hurtiglading med 350 kW fra 20 til 80 % tar anslagsvis 60 minutter, opplyses det.
– Vi har kunder fra Alta til København, og de har alle én ting til felles – de trenger løsninger som fungerer uansett vær, distanse eller last. Med S-eWay trekkvogn kan vi nå levere dette fullt elektrisk, sier Velta.

Aero-førerhus
Nå følger Iveco også etter blant annet Volvo og DAF ved å utnytte de nye lengdereglene i Europa for et mer aerodynamisk førerhus.
Den 26 centimeter forlengede og aerodynamisk optimaliserte fronten har italienerne døpt AeroCab.
Løsningen gir ikke bare lavere energiforbruk og lengre rekkevidde, men muliggjør også lengre vogntogkombinasjoner uten å gå på bekostning av svingradius.
Her har Volvo Trucks banet veien i Norge, og sørget for at det også på norske veier tillates aerodynamiske førerhus i alle aktuelle vogntogkombinasjoner.
Da de først lanserte sin nye FH Aero stakk nemlig norske regler kjepper i hjulene.
– Den aerodynamiske fronten gjør en stor forskjell både når det gjelder energieffektivitet og driftsøkonomi over tid. Den er dessuten utviklet for å fungere i praksis – ikke bare i vindtunnel, men under reelle forhold, forklarer Velta.
At Iveco tilbyr garanti på opptil 10 år eller 1,2 millioner kilometer tyder vel også på at de selv har tro på produktet.
LES OGSÅ:
-
Nye lastebiler i juli: Endelig en måned i pluss
-
Tata kjøper Iveco Group
-
Iveco satser i lettere segmenter
-
Iveco S-eWay klar for Norge
-
Hedin selger to Iveco-forhandlere
-
IVECO 50 år – sett fra innsiden av førerhuset
-
Stellantis leverer til Iveco
-
Applaus til IVECO-kollegaer
-
«Nye Iveco» i Norge: Mindre skreddersøm og mer volum
-
Hurtig ny leder for Hedin Nordic Truck