-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Glimt av «nye» Crafter
Volkswagen Crafter (og MAN TGE) kommer nå i oppgradert utgave, hvor de største endringene har skjedd på innsiden av bilen.
Fra i dag, mandag 12. februar, åpner forhåndssalget av «nye» Crafter med drift på både to og fire hjul.
Dagens generasjon Crafter ble lansert i 2016, så det var nok på tide med litt forandring.
- Gjennom denne oppgraderingen har Volkswagen Nyttekjøretøy lyktes med å løfte bilen enda noen hakk, sier Fredrik Matheson, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy i Harald A. Møller AS om den oppgraderte versjonen som kommer.
- Vi vet at kombinasjonen med automat og 4MOTION er populært i Norge, og vi tror oppgraderingene er noe som vil glede Crafter-kundene, fortsetter Matheson.
Men, det er verdt å merke seg at importørsjefen ikke nevner elektrisk drivlinje med ett ord.
Som kjent ble e-Crafter faset ut av markedet i 2022/23 etter flere år med labert salg:
– Bilen er superfin, men har for kort rekkevidde. Både vi og fabrikken har derfor besluttet å fase dagens e-Crafter ut av markedet inntil det er en erstatter klar. Volkswagen Nutzfahrzeuge jobber med å elektrifisere hele modellporteføljen, men vi har ingen informasjon om en eventuell ny e-Crafter som vi kan gå ut med per nå, uttalte daværende sjef for Volkswagen Nyttekjøretøy i Norge, Håkon Wirak, i et intervju med YrkesBil ved årsskiftet 2022/23.
Det indre som teller
Mens eksteriøret har fått noen mindre justeringer, som for eksempel på støtfangeren foran, er det på innsiden av bilen de aller største endringene merkes.
Volkswagens slektning, MAN, har som kjent sin egen variant av Crafter, under navnet TGE. Også denne kommer med tilsvarende oppgraderinger nå, og sjefen for MAN i Norge røpet i et intervju med YrkesBil at de skal øke innsatsen i varebilsegmentet betydelig i tiden som kommer.
Produktsjef hos Volkswagen Nyttekjøretøy, Kjetil Olafsen, dykker dypere ned i detaljene om Crafter-nyhetene:
- De nye modellene har fått en betydelig oppgradering av interiør og infotainment-system med større skjermer, digital cockpit og ikke minst flere førerassistentsystemer som standard. I tillegg er det lagt opp til bedre ergonomi rundt den elektriske parkeringsbremsen og betjening av girvelger, siden den er flyttet opp nærmere rattet på biler med automatgir, forklarer Olafsen.

- Dette gir både nye oppbevaringsrom og bedre lagringsplass i gulvet mellom setene, fortsetter produktsjefen.
Samtidig hevder importøren at også standardutstyret er «økt til neste nivå», med blant annet LED-hovedlykter, adaptiv cruisekontroll, multifunksjonsratt og parkeringsvarmer.
- Endringene vil gjøre at kundene vil trives enda bedre bak rattet i nye Crafter, sier Olafsen.
Bilene er per nå planlagt produsert fra i høst, og er ventet på norske veier før årsskiftet.
LES OGSÅ:
-
Ny femmer fra Scania
-
Nå kan matpausen i varebilen bli litt morsommere
-
Han skal lede MAN-verkstedet i Bergen
-
Startskuddet for MANs eTruck
-
Snart kommer flere elvarebiler med firehjulsdrift
-
Hydrogen: Fremtid eller flop?
-
Ordrereserven? Godt nok til å bli nummer en.
-
Tror på elektrisk gjennombrudd
-
– Vi forventer at eTGE vil bli tilgjengelig i Norge i løpet av 2-3 år
-
Tungt for tunge tyskere