-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Glimt av «nye» Crafter
Volkswagen Crafter (og MAN TGE) kommer nå i oppgradert utgave, hvor de største endringene har skjedd på innsiden av bilen.
Fra i dag, mandag 12. februar, åpner forhåndssalget av «nye» Crafter med drift på både to og fire hjul.
Dagens generasjon Crafter ble lansert i 2016, så det var nok på tide med litt forandring.
- Gjennom denne oppgraderingen har Volkswagen Nyttekjøretøy lyktes med å løfte bilen enda noen hakk, sier Fredrik Matheson, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy i Harald A. Møller AS om den oppgraderte versjonen som kommer.
- Vi vet at kombinasjonen med automat og 4MOTION er populært i Norge, og vi tror oppgraderingene er noe som vil glede Crafter-kundene, fortsetter Matheson.
Men, det er verdt å merke seg at importørsjefen ikke nevner elektrisk drivlinje med ett ord.
Som kjent ble e-Crafter faset ut av markedet i 2022/23 etter flere år med labert salg:
– Bilen er superfin, men har for kort rekkevidde. Både vi og fabrikken har derfor besluttet å fase dagens e-Crafter ut av markedet inntil det er en erstatter klar. Volkswagen Nutzfahrzeuge jobber med å elektrifisere hele modellporteføljen, men vi har ingen informasjon om en eventuell ny e-Crafter som vi kan gå ut med per nå, uttalte daværende sjef for Volkswagen Nyttekjøretøy i Norge, Håkon Wirak, i et intervju med YrkesBil ved årsskiftet 2022/23.
Det indre som teller
Mens eksteriøret har fått noen mindre justeringer, som for eksempel på støtfangeren foran, er det på innsiden av bilen de aller største endringene merkes.
Volkswagens slektning, MAN, har som kjent sin egen variant av Crafter, under navnet TGE. Også denne kommer med tilsvarende oppgraderinger nå, og sjefen for MAN i Norge røpet i et intervju med YrkesBil at de skal øke innsatsen i varebilsegmentet betydelig i tiden som kommer.
Produktsjef hos Volkswagen Nyttekjøretøy, Kjetil Olafsen, dykker dypere ned i detaljene om Crafter-nyhetene:
- De nye modellene har fått en betydelig oppgradering av interiør og infotainment-system med større skjermer, digital cockpit og ikke minst flere førerassistentsystemer som standard. I tillegg er det lagt opp til bedre ergonomi rundt den elektriske parkeringsbremsen og betjening av girvelger, siden den er flyttet opp nærmere rattet på biler med automatgir, forklarer Olafsen.
- Dette gir både nye oppbevaringsrom og bedre lagringsplass i gulvet mellom setene, fortsetter produktsjefen.
Samtidig hevder importøren at også standardutstyret er «økt til neste nivå», med blant annet LED-hovedlykter, adaptiv cruisekontroll, multifunksjonsratt og parkeringsvarmer.
- Endringene vil gjøre at kundene vil trives enda bedre bak rattet i nye Crafter, sier Olafsen.
Bilene er per nå planlagt produsert fra i høst, og er ventet på norske veier før årsskiftet.
LES OGSÅ:
-
Lastebilene «vi» kjøpte i 1974
-
Klar melding til myndighetene: – Det er faktisk ikke teknologien som begrenser oss i dag
-
Samferdselsministeren på fabrikkbesøk hos MAN
-
ID. Buzz Cargo får flere oppgraderinger
-
100 hydrogendrevne MAN til Norge i 2025
-
MAN frir til kvinnene
-
Scania og MAN: – Målet er å integrere førerløs kjøring i økende grad
-
Tvillinger, hvem skal man velge?
-
Crafter som GTI
-
- En forhandler som skiller seg ut