-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Maxus e-Deliver 7: Hevder dette blir første elvarebil med firehjulsdrift
Maxus-importør RSA melder at nye e-Deliver 7 «kommer med firehjulsdrift i løpet av andre halvdel av 2024».
BilJobb.no
-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
Samtidig fastslår Maxus-importøren, om e-Deliver 7 som YrkesBil tidligere har skrevet om, at «dette blir den første elektriske varebilen med firehjulsdrift til Norge».
Det er imidlertid ikke lenge siden Volkswagen Nyttekjøretøy i Norge meldte at de starter salget av ID. Buzz Cargo med 4Motion «etter sommeren», men de har ikke sagt noe utad om leveringstidspunkt.
Dermed blir det nok et definisjonsspørsmål hvem som blir «først med elektrisk varebil som har 4x4». Første kundelevering? Første registrerte kjøretøy?
Både Kia og Voyah vil nok hevde at det verken er Volkswagen eller Maxus som blir først, for de tilbyr begge grønnskiltede varebiler i Norge med firehjulsdrift allerede, i henholdsvis Kia EV9 og Voyah Dream.
Begge disse er imidlertid ombygde personbiler, mens Volkswagen og Maxus i denne sammenheng forholder seg til rene nyttekjøretøy.
Uansett hvem som blir først og sist eller nest først, er det positive for varebilkundene at det nå dukker opp flere varianter av elektriske varebiler med firehjulsdrift. Andre produsenter har også dette på gang.
Nettopp mangel på firehjulsdrift har vært et viktig ankepunkt for flere som har valgt bort elektrisk varebil så langt.
Plassert mellom e-Deliver 3 og e-Deliver 9 i størrelse, tilbyr e-Deliver 7 vareromsvolum på 5,9 eller 6,7 m3.
Den største utgaven måler 5.364 mm i lengden, 2.030 mm i bredden og 1.990 mm i høyden.
Nyttelasten er på 1.020 kg og hengervekten på opptil 1.500 kg.
Batteripakkene på 77 eller 88 kWt gir rekkevidde på 362-524 km (WLTP kombinert/urban) på en lading.
Den nevnte firehjulsdriften kommer altså i løpet av andre halvdel av 2024, opplyser importøren.
De opplyser at det er snakk om «et avansert firehjulstrekksystem designet for å levere god fremkommelighet, med fokus på energieffektivitet og økt trekkraft under alle forhold». Her har vi selvsagt bare importørens egne ord foreløpig, så gjenstår det som alltid å prøve. Bilen kan også leveres uten firehjulsdrift.
Tre kjøremoduser - ECO, normal og Power finnes i den tohjulsdrevne varianten. e-Deliver 7 4x4 tilbyr to ytterligere kjøremoduser - MUD og Tow.
Den 12,3’’ store berøringsskjermen er kompatibel med både Apple CarPlay og Android Auto.
På utstyrslisten finner man også oppvarmet multifunksjonsratt, fjernlystassistent, lys- og regnsensor og oppvarmet frontrute.
- e-Deliver 7 passer perfekt for håndverkere, flyttefirmaer, gartnere og transportlevering. Den gir kvalitetsfølelse i alle ledd, og møter dagens forventninger både når det gjelder komfort, rekkevidde, fremkommelighet og sikkerhet, sier Mathias Ottersen, salgssjef i Maxus Norge.
Sikkerheten skal være ivaretatt med en fullspekket ADAS sikkerhetspakke, som blant annet inkluderer Adaptive Cruise Control, filvarsling, filskiftassistent, bakkestartassistent, ryggekamera, 360 graders parkeringskamera og hastighetsvarsler.
Blindsonevarsling, elektronisk stabilitetsprogram, automatisk nødbremssystem, kollisjonsvarsler, skiltgjenkjenning og parkeringssensorer både foran og bak er selvsagt også på plass.
Maxus e-Deliver 7 vil ha startpris fra kr. 619.900 inkl. mva., og modellen skal allerede være tilgjengelig for prøvekjøring hos alle Maxus-forhandlere.
Forhandlere har også åpnet for forhåndsbestilling av AWD-utgaven.
LES OGSÅ:
-
Selvkjørende fra Maxus
-
Full restart i Norge: Jakter nye forhandlere - og nye lokasjoner
-
Lover det beste fra to verdener
-
Nye varebiler i juli: Nærmer seg fjorårets volum
-
Pickupsalget ned – Ford opp
-
e-Deliver 5: Ny prispresser fra Maxus
-
Nå kommer Maxus eTerron 9 til Norge
-
JAC prøver seg på flere målgrupper
-
Tilbyr garanti på syv år og ubegrenset kjørelengde
-
Maxus-importøren med nytt grep for å selge ut lagerbilene